S'han trobat 3.893 resultats
1/10 Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per un ciutadà contra un Ajuntament per la denegació d’accés a l’expedient complet del procés selectiu corresponent al cap de la Guàrdia Municipal
IAI 6/2024
Prenent en consideració les circumstàncies que concorren en el cas particular, d’acord amb la normativa de protecció de dades i a efectes de la ponderació exigible, no resultaria prou justificat l’accés de la persona reclamant a la informació objecte de la reclamació, relacionada amb un procediment de selecció de personal, en el qual la persona reclamant no hauria participat.
29/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al tractament de les dades biomètriques amb finalitats de control de presència i control de l’accés a dependències municipals
CNS 2/2024
Analitzades les consultes formulades per la delegada de protecció de dades de l’Ajuntament, és necessari que la previsió que es pretén introduir al conveni col·lectiu (i si escau, en els acords pel que fa al personal funcionari), reuneixi els requisits de l’article 9.2.b) de l’RGPD, és a dir, que estableixi les garanties adequades en els termes que ho estableix la doctrina del Tribunal Constitucional a què es fa referència en aquest dictamen i, a més, que hagi dut a terme amb caràcter previ al tractament de categories especials de dades l’anàlisi de la necessitat de la mesura, i tingui la capacitat de poder demostrar-ho d’acord amb el principi de responsabilitat proactiva (art. 5.2 de l’RGPD).
Pel que fa a l’anàlisi de la necessitat del tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control d’accessos, cal que l’Ajuntament analitzi per cadascuna de les dependències municipals si aquesta mesura supera el judici de proporcionalitat
22/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament sobre la sol·licitud d’accés a dades d’una persona menor de 14 anys, per part del seu pare, que no acredita poder exercir la potestat parental
CNS 7/2024
Atesa la normativa aplicable, no sembla que la condició de família monoparental comporti necessàriament la limitació o exclusió de l’accés a les dades del menor per part de l’altre progenitor, sempre que aquest mantingui l’exercici de la potestat parental. Sembla raonable demanar l’aportació de documentació complementària al sol·licitant, que acrediti la seva condició de titular de la potestat parental, sempre que el responsable del tractament no disposi de documentació prèvia que acrediti aquesta condició. En cas de possible conflicte entre les parts o de circumstàncies que puguin afectar l’exercici del dret d’accés per representació, també semblaria raonable donar trasllat d’aquesta petició a la mare del menor per tal que pugui al·legar si existeix alguna circumstància que hagi de comportar una limitació del dret d’accés.
02/04/2024
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es modifiquen els Estatuts del Centre de la Propietat Forestal, aprovats pel Decret 269/2016, de 5 de juliol
PD 7/2024
02/04/2024
Nova Resolució
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra la denegació d’un Departament a la sol·licitud d’accés a determinada informació relativa als accessos a la història clínica
La normativa de protecció de dades no impedeix comunicar a la persona reclamant la informació relativa als accessos que s’han produït a la seva història clínica per als períodes sol·licitats. Ara bé, atès que la persona reclamant ha exposat que només necessita conèixer la categoria professional de qui ha accedit a la seva història clínica, l’accés s’hauria d’ajustar als termes del seu requeriment.
02/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al control de presència mitjançant sistemes biomètrics
CNS 5/2024
Aquesta Autoritat manté el criteri del dictamen CNS 63/2018 relatiu a que el responsable del tractament ha de verificar a través d’una avaluació d’impacte de protecció de dades que el tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control de presència o de jornada laboral, entre altres qüestions que cal analitzar, compleix amb el principi de licitud (art. 6 de l’RGPD i art. 9 de l’RGPD) i supera el judici de necessitat i proporcionalitat en els termes que s’han exposat.
D’altra banda, l’avaluació d’impacte comporta l’anàlisi de les obligacions i els principis del tractament que estableix la normativa de protecció de dades, en el cas en concret, sense que el seu resultat es pugui plantejar en termes teòrics o generals
27/03/2024
Informe en relació amb el Projecte de decret de gestió de la seguretat viària en les infraestructures viàries de la Generalitat de Catalunya
PD 5/2024
27/03/2024
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra un Departament per la denegació de l’accés a tota la documentació relacionada amb les entrevistes realitzades en un procés de selecció i altra documentació relacionada amb places de nova creació.
IAI 1/2024
El reclamant, que actua en la seva condició de delegat sindical, té dret a accedir a les convocatòries enviades als participants en el procés de selecció per fer les entrevistes, així com a les dades identificatives del personal empleat públic que ha participat en la tramitació i resolució del procés selectiu per raó del seu càrrec.
Quant a les actes de valoració de les entrevistes, s’ha de denegar l’accés a aquesta informació respecte de les persones aspirants que no hagin estat seleccionades. Pel que fa a les persones finalment seleccionades, només podria accedir-ne si el reclamant actua en representació d’una organització sindical que tingui la consideració de més representativa. En cas contrari l’accés s’hauria de limitar a la puntuació final obtinguda i, si escau, a la documentació que reculli la motivació de la selecció del candidat.
20/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta sobre la signatura de documents en format electrònic
CNS 18/2023
S’examina la viabilitat d’utilitzar la signatura biomètrica per a determinats documents en l’àmbit de salut, com serien el consentiment informat (oferint una alternativa) i altres documents administratius. S’analitza la diferenciació entre identificació i signatura en l’àmbit de les actuacions administratives i es conclou que, mentre les dades biomètriques no s’emprin per identificar i autenticar mitjançant un tractament tècnic específic, no hi ha un tractament de categories especials de dades. Des d’aquest punt de vista, el seu ús i prova estaria regulat per la normativa sobre la signatura electrònica i s’empararia en la normativa de procediment i el dret dels interessats d’utilitzar mecanismes electrònics de signatura; això, sempre que compleixin la legislació sobre serveis electrònics de confiança. En cas de discrepància amb la signatura biomètrica emesa, sí que suposaria un tractament de dades a l’efecte d’autenticació, que estaria fonamentat en la base legitimadora de l’article 9.2.f de l’RGPD
20/03/2024
Total de pàgines: 390