S'han trobat 1.829 resultats amb els descriptors ÀMBIT SECTORIAL
Dictamen en relació amb la consulta sobre la inclusió de la identificació de les persones admeses en cadascun dels exercicis i proves d’un procés selectiu al catàleg de publicitat activa.
CNS 12/2024
En aquesta consulta l’Autoritat ha tingut ocasió d’examinar si la publicació del nom i cognoms i els quatre números del document nacional d’identitat o document equivalent de les persones admeses en cada prova o exercici dels processos de selecció, prevista a l’article 21.2 de l’RLTC, es pot basar en una obligació legal o bé en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics, tenint en compte que l’article 9.1.e) de la LTC estableix únicament que l’Administració ha de fer pública la informació relativa a les convocatòries i els resultats del processos selectius de provisió i promoció del personal i no fa cap referència, en canvi, a la publicació de les dades de les persones admeses en cadascuna de les fases del processos de selecció.
L’anàlisi feta porta a considerar que el desenvolupament de la LTC efectuat per l’article 21 del RLTC, pel que fa a la incorporació a la publicitat activa la informació relativa a les persones admeses en cada prova o exercici del procés resultaria ser congruent amb la regulació de la transparència establerta per la LTC i la normativa sectorial aplicable, sempre que, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades s’efectuï una interpretació respectuosa amb els principis de minimització i de limitació del termini de conservació de les dades personals.
En base a aquestes consideracions l’Autoritat conclou que el tractament a que fa referència la consulta és un tractament lícit emparat en la normativa de funció pública i procediment administratiu, així com a la normativa de transparència en relació amb els articles 6.1.c) i 6.1.e) del RGPD. Ara bé, aquesta publicitat s’ha d’efectuar en el marc de cada procés de selecció d’acord amb el que estableixin les bases del procés de selecció i durant els terminis de publicació derivats del principi de limitació del termini de tractament de les dades personals.
06/05/2024
Informe a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per denegació de l’accés a una relació d’altes i baixes d’usuaris de la plataforma iEduca per al perfil docent d’un institut públic
IAI 10/2024
En aquest cas, el dret a la protecció de dades impediria l’accés de la persona reclamant a una relació de les altes i baixes de les persones usuàries de la plataforma iEduca per al perfil personal docent durant l’any 2023, tret d’aquella informació que, si escau, pugui fer referència a la seva persona. Ara bé, no hi hauria inconvenients en lliurar-li informació anonimitzada, sempre que s’efectuï amb un nivell d’agregació que garanteixi la no identificació de les persones afectades.
03/05/2024
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra la denegació de l’accés a determinada informació relativa a una professional sanitària
IAI 8/2024
La normativa de protecció de dades, sobre la base del principi de minimització en el cas que ens ocupa, impediria conèixer les circumstàncies en què la professional sanitària va deixar de tenir assignades les funcions de direcció del projecte assistencial, però no impedeix comunicar la data en què es va fer efectiva.
03/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al tractament de les dades biomètriques amb finalitats de control de presència i control de l’accés a dependències municipals
CNS 2/2024
Analitzades les consultes formulades per la delegada de protecció de dades de l’Ajuntament, és necessari que la previsió que es pretén introduir al conveni col·lectiu (i si escau, en els acords pel que fa al personal funcionari), reuneixi els requisits de l’article 9.2.b) de l’RGPD, és a dir, que estableixi les garanties adequades en els termes que ho estableix la doctrina del Tribunal Constitucional a què es fa referència en aquest dictamen i, a més, que hagi dut a terme amb caràcter previ al tractament de categories especials de dades l’anàlisi de la necessitat de la mesura, i tingui la capacitat de poder demostrar-ho d’acord amb el principi de responsabilitat proactiva (art. 5.2 de l’RGPD).
Pel que fa a l’anàlisi de la necessitat del tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control d’accessos, cal que l’Ajuntament analitzi per cadascuna de les dependències municipals si aquesta mesura supera el judici de proporcionalitat
22/04/2024
Nova Resolució
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra la denegació d’un Departament a la sol·licitud d’accés a determinada informació relativa als accessos a la història clínica
La normativa de protecció de dades no impedeix comunicar a la persona reclamant la informació relativa als accessos que s’han produït a la seva història clínica per als períodes sol·licitats. Ara bé, atès que la persona reclamant ha exposat que només necessita conèixer la categoria professional de qui ha accedit a la seva història clínica, l’accés s’hauria d’ajustar als termes del seu requeriment.
02/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al control de presència mitjançant sistemes biomètrics
CNS 5/2024
Aquesta Autoritat manté el criteri del dictamen CNS 63/2018 relatiu a que el responsable del tractament ha de verificar a través d’una avaluació d’impacte de protecció de dades que el tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control de presència o de jornada laboral, entre altres qüestions que cal analitzar, compleix amb el principi de licitud (art. 6 de l’RGPD i art. 9 de l’RGPD) i supera el judici de necessitat i proporcionalitat en els termes que s’han exposat.
D’altra banda, l’avaluació d’impacte comporta l’anàlisi de les obligacions i els principis del tractament que estableix la normativa de protecció de dades, en el cas en concret, sense que el seu resultat es pugui plantejar en termes teòrics o generals
27/03/2024
Infracció del principi de licitud per publicar les absències del personal docent del centre en un tauler d'anuncis de la sala del professorat.
PS 20/2024
S'acorda declarar que l'entitat ha comès una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.a, ambdós de l'RGPD, per la infracció del principi de licitud, amb motiu de la publicació en el tauler d'anuncis de la sala del professorat dels llistats d'absències del personal docent.
27/03/2024
Es resol arxivar les actuacions per la filtració de dades a la premsa sobre un expedient disciplinari.
IP 422/2023
Principi de presumpció d'innocència. S'arxiven les actuacions, ja que durant la fase d'investigació no ha aparegut cap element de prova que permeti atribuir de manera incontrovertible a la Divisió d'Afers Interns (DAI) dels Mossos d'Esquadra la filtració de les dades publicades pel diari digital El Nacional, sobre un agent del CME ni, en conseqüència, acreditar que l’entitat denunciada ha comès una infracció.
27/03/2024
Filtració dades.
IP 267/2023
S'acorda arxivar la queixa sobre una possible filtració de dades relatives als resultats de les proves de final d'etapa de 20 escoles. Es considera que el fet que una empresa privada hagi publicat al seu web l’anunci que ha fet un estudi en base el resultats d'aquestes proves no és indici suficient per acreditar els fets, que el Departament d'Educació nega i que ha acreditat que ha investigat. El Departament d'Educació també ha indicat que l'estudi de l'empresa pot haver partit de les dades sobre aquest tema que consten publicades en el portal de dades obertes, que són dades agregades i anonimitzades; per tant, no són dades personals. Presumpció d’innocència.
27/03/2024
Total de pàgines: 183