S'han trobat 55 resultats amb els descriptors OBLIGACIONS
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al tractament de les dades biomètriques amb finalitats de control de presència i control de l’accés a dependències municipals
CNS 2/2024
Analitzades les consultes formulades per la delegada de protecció de dades de l’Ajuntament, és necessari que la previsió que es pretén introduir al conveni col·lectiu (i si escau, en els acords pel que fa al personal funcionari), reuneixi els requisits de l’article 9.2.b) de l’RGPD, és a dir, que estableixi les garanties adequades en els termes que ho estableix la doctrina del Tribunal Constitucional a què es fa referència en aquest dictamen i, a més, que hagi dut a terme amb caràcter previ al tractament de categories especials de dades l’anàlisi de la necessitat de la mesura, i tingui la capacitat de poder demostrar-ho d’acord amb el principi de responsabilitat proactiva (art. 5.2 de l’RGPD).
Pel que fa a l’anàlisi de la necessitat del tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control d’accessos, cal que l’Ajuntament analitzi per cadascuna de les dependències municipals si aquesta mesura supera el judici de proporcionalitat
22/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al control de presència mitjançant sistemes biomètrics
CNS 5/2024
Aquesta Autoritat manté el criteri del dictamen CNS 63/2018 relatiu a que el responsable del tractament ha de verificar a través d’una avaluació d’impacte de protecció de dades que el tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control de presència o de jornada laboral, entre altres qüestions que cal analitzar, compleix amb el principi de licitud (art. 6 de l’RGPD i art. 9 de l’RGPD) i supera el judici de necessitat i proporcionalitat en els termes que s’han exposat.
D’altra banda, l’avaluació d’impacte comporta l’anàlisi de les obligacions i els principis del tractament que estableix la normativa de protecció de dades, en el cas en concret, sense que el seu resultat es pugui plantejar en termes teòrics o generals
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una empresa pública sobre la utilització de càmeres frontals en els seus trens
CNS 34/2023
En atenció a la finalitat pretesa en el present cas amb la utilització de càmeres frontals exteriors en els trens, consistent en garantir la seguretat del trànsit ferroviari i la conservació de la infraestructura, es considera que la seva utilització no hauria de comportar la captació d’imatges de persones físiques o d’altra informació que les faci identificables, per la qual cosa l’entitat hauria d’adoptar els mecanismes escaients per evitar aquesta captació en aquells espais, com les estacions i zones adjacents, en què resulti probable.
02/02/2024
Informe en relació amb el Projecte de decret sobre normes reguladores de les eleccions de representants del cos de Mossos d’Esquadra al Consell de la Policia – Mossos d’Esquadra i determinació d’organitzacions sindicals representatives
PD 20/2023
02/02/2024
Vulneració del principi de confidencialitat derivada de la manca d'adopció de les mesures adequades.
PS 29/2023
Escau declarar la infracció comesa per l'Institut, atès que la Direcció va compartir amb tot el professorat les carpetes i documentació referent a tots els cursos i grups, sense implementar les mesures tècniques i organitzatives adequades per evitar, des del disseny i per defecte, l'accés indiscriminat a les dades de tot l'alumnat. Això va permetre que la persona denunciant, exprofessor de l'IES, accedís a tota la informació continguda a la carpeta i documentació compartides. En aquest cas, s'hi aprecia un concurs ideal d'infraccions, motiu pel qual només escau declarar la comissió de la infracció més greu de les comeses, és a dir, la vulneració del principi de confidencialitat, qualificada com a molt greu.
11/10/2023
Publicació d'imatges de la gent gran de la Residència a les xarxes socials sense disposar de consentiment, no disposar d'un RAT en els termes previstos a l'article 30 de l'RGPD, i recollida de dades mitjançant formulari web sense fer efectiu el dret d'informació.
PS 7/2023
S'imputa a la Residència les següents infraccions: vulneració del principi de licitud per publicar imatges a les xarxes socials sense disposar d'un consentiment vàlid a tal efecte, vulneració de l'obligació prevista a l'article 30 de l'RGPD i vulneració del deure d'informació previst a l'article 13 de l'RGPD. Per contra, s'arxiven la resta de conductes també denunciades, en concret la queixa relativa a la manca d'elaboració d'una AIPD, atès que la Residència va iniciar l'activitat abans de l'entrada en vigor de l'RGPD, i en la mesura que no van quedar acreditats canvis substancials en els tractaments duts a terme per la Residència, i la queixa relativa al fet que els servidors del web de la Residència es trobarien fora de la Unió Europea, atès que s'ha pogut constatar que aquests es troben dins l'àmbit europeu.
27/07/2023
Sistema de recollida de residus porta a porta.
PS 33/2023
Es resol declarar que l'Ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres ha infringit l'article 83.4, en relació amb l'article 35; ambdós de l'RGPD, atès que no ha dut a terme l'avaluació d'impacte necessària per valorar els riscos associats al tractament de dades personals dut a terme en el marc de la prestació del servei de recollida de residus "porta a porta".
05/07/2023
Sistema de recollida de residus porta a porta.
PS 24/2023
Es resol amonestar l'Ajuntament de La Garriga atès que no ha dut a terme l'avaluació d'impacte necessària en relació amb el tractament de dades personals que duu a terme en el marc de la prestació del servei de recollida de residus "porta a porta"; no té el RAT actualitzat; i no va facilitar el dret d'informació a les persones usuàries de l'esmentat servei de conformitat amb l'article 11 LOPDGDD.
05/07/2023
Accés a la informació clínica de totes les persones usuàries del sistema de salut, per part del personal auxiliar administratiu; inadequació del Registre d'Activitats del Tractament i de l'Avaluació d'Impacte en matèria de Protecció de Dades; i ús del whatsapp com a eina de comunicació corporativa.
IP 452/2021
Procedeix l'arxivament dels fets atès que, d'una banda, l'accés a l'HC3 de les persones usuàries del sistema de salut públic català només es pot dur a terme per part de persones que disposin d'un número de col·legiació, excloent per tant el personal auxiliar administratiu. Al respecte, pel que fa l'accés a la història clínica, la normativa sanitària habilita l'accés al personal auxiliar administratiu quan aquest es dugui a terme en l'exercici de les seves funcions. Així mateix, també s'arxiva el fet relatiu a l'ús d'eines de comunicació interna com ara el whatsapp atès que no ha quedat provat que el personal de l'HUVH empri l'esmentada aplicació com a eina de treball. Al fil de l'anterior, tampoc ha quedat provat que el RAT sigui inadequat atès que l'HUVH ha aportat l'esmentat document elaborat per l'ICS, així com un document intitulat "SubRAT" que s'actualitza anualment i que conté els tractaments de dades personals que duu a terme l'hospital. En aquest sentit, l'Autoritat també considera que l'AIPD elaborada, en relació amb el tractament de dades personals vinculat al SAP, recull els extrems previstos a l'article 35 RGPD. En darrer terme, s'arxiva el fet denunciat relatiu a la manca de formació del personal de l'HUVH, en la mesura en què l'entitat ha acreditat oferir cursos en matèria de privacitat regularment al seus treballadors.
21/06/2023
Sistema de recollida de residus porta a porta.
PS 13/2023
Es resol amonestar a l'Ajuntament de Cardedeu atès que no ha realitzat l'avaluació d'impacte de protecció de dades necessària, en relació al tractament de dades personals que duu a terme en el marc de la prestació del servei de recollida de residus porta a porta. Així mateix, també s'amonesta l'Ajuntament per no haver acreditat el compliment del seu deure d'informació, amb caràcter previ al moment en què les persones usuàries d'aquest servei faciliten llurs dades personals, per obtenir els elements de contenció.
15/06/2023
Total de pàgines: 6