S'han trobat 3.913 resultats
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament en relació amb la gravació i la difusió, per part de la ciutadania, d'imatges d'actuacions policials on s’identifiqui els agents de cossos policials
CNS 35/2023
L’interès legítim per part de la ciutadania (art. 6.1.f) RGPD), podria habilitar el tractament de dades identificatives (imatge gràfica i número d’identificació d’agents de FFCCS), sens perjudici dels límits i condicions previstes a la normativa. En atenció a la normativa vigent (art. 36.23 LOPSC), el risc o perill concret que ha de concórrer per considerar il·lícita i sancionable la difusió d’imatges ha de ser concret, proporcionat, comprovable i objectivable, en els termes de la STC 172/2020, i atenent a la casuística de cada situació particular, que no correspon a aquesta Autoritat determinar. Atès el concepte de dada personal, la licitud de la captació i difusió, si escau, del número d’identificació TIP, sembla que podria concórrer, també, quan la difusió de la imatge dels agents es consideri legítima en aplicació de la legislació aplicable.
20/03/2024
Accés a dades a través de la PICA. Sol·licitud d'accés per un mitjà no idoni.
PT 142/2023
El denunciant es queixa perquè se li ha denegat l'exercici del dret d'accés perquè no el va sol·licitar mitjançant el tràmit adequat. L'interessat volia saber el motiu pel qual l'entitat va accedir a dades policials a través de la PICA, quan es tracta d'una persona resident fora de Catalunya. Es desestima la petició per motius formals, ja que va sol·licitar accedir a les dades a través d'una petició genèrica que no permet acreditar la identitat del sol·licitant. Pel que fa al fons, es considera que, quan ho demani de manera que permeti acreditar la seva identitat, té dret a obtenir les dades demanades.
19/03/2024
No s'aprecia la vulneració del principi de confidencialitat.
IP 182/2023
S’arxiva la denúncia per la revelació d'informació sobre una menor a terceres persones durant una reunió, perquè tots els assistents coneixien aquesta informació abans de la reunió i no es disposa de cap element que permeti acreditar que l'institut ha vulnerat la normativa de protecció de dades. En relació amb l'eventual accés, visualització i descàrrega del contingut emmagatzemat al telèfon mòbil de la menor, tampoc hi ha cap element que permeti acreditar que l'institut ha comès una infracció de la normativa de protecció de dades. Per tant, escau aplicar el principi de presumpció d'innocència i arxivar els fets denunciats.
19/03/2024
Infracció del principi de confidencialitat. Accés a les dades d'una tercera persona a través de la carpeta ciutadana i amb certificat electrònic.
PS 69/2023
L'Ajuntament no va implementar les mesures tècniques i organitzatives adequades per impedir, des del disseny i per defecte, la possibilitat que si dues persones entren simultàniament al sistema, cadascuna amb el seu certificat electrònic, s'accedeixi a la pantalla inicial de la carpeta ciutadana de l'altra persona. A conseqüència d'això, es va infringir el deure de confidencialitat, en quedar exposades les dades d'una altra persona usuària. Concurs medial d'infraccions (mesures de seguretat i confidencialitat). Es declara la infracció del principi de confidencialitat.
19/03/2024
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada contra un Ajuntament per la denegació d’accés a la denúncia presentada contra la persona reclamant
IAI 61/2023
El dret d’accés reconegut per la normativa de protecció de dades personals permetria l’accés del reclamant a còpia de la informació que sobre la seva persona consti a l’escrit de denúncia o en l’informe reclamat, inclòs l’origen de les dades, per tant, la identitat de la persona denunciant -que el reclamant ja coneix- i, si escau, de terceres persones que hagin aportat informació sobre el denunciat, i la informació sobre els fets i o les accions que se li atribueixen (participació fraudulenta en un procés selectiu). No sembla necessari donar accés a dades personals de terceres persones en qualitat de participants en el procés selectiu objecte de denúncia, més enllà de la informació que ja hagi pogut fer-se pública per aplicació de la normativa aplicable.
19/03/2024
Publicació d'una notícia a Facebook.
IP 84/2023
El denunciant es queixa que al Facebook d'un grup municipal s'ha publicat la notícia que s’ha interposat un recurs contra l'acord d'aprovació d'un conveni, i que aquesta notícia s'acompanya amb una imatge del conveni impugnat on consten els noms i cognoms de les parts signants. S'acorda arxivar la denúncia, perquè la normativa de transparència preveu que els convenis es publiquin amb la identificació de les parts i, per tant, aquestes dades ja eren públiques. D'altra banda, es trasllada a l'AEPD la part dels fets relatius a una eventual republicació d'aquesta mateixa notícia al Facebook personal de dos regidors del grup municipal.
19/03/2024
Publicació d'una notícia a Facebook.
IP 78/2023
El denunciant es queixa que al Facebook d'un grup municipal s'ha publicat la notícia que s'ha interposat un recurs contra l'acord d'aprovació d'un conveni, i que aquesta notícia s'acompanya amb una imatge del conveni impugnat on consten els noms i cognoms de les parts signants. S'acorda arxivar la denúncia, perquè la normativa de transparència preveu que els convenis es publiquin amb la identificació de les parts i, per tant, aquestes dades ja eren públiques. D'altra banda, es trasllada a l'AEPD la part dels fets relatius a una eventual republicació d'aquesta mateixa notícia al Facebook personal de dos regidors del grup municipal.
19/03/2024
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb una reclamació contra la denegació de l’accés al registre d’accessos a la història clínica
IAI 69/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix comunicar a la persona reclamant la informació que sol·licita, relativa als accessos a la seva història clínica, inclosa la identitat dels professionals, rang i categoria professional, que hi han accedit.
14/03/2024
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb una reclamació contra la denegació de l’accés al registre d’accessos a la història clínica
IAI 53/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix comunicar a la persona reclamant la informació que sol·licita, relativa als accessos a la seva història clínica, inclosa la identitat dels professionals, rang i categoria professional, que hi han accedit.
14/03/2024
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb una reclamació contra la denegació de l’accés al registre d’accessos a la història clínica
IAI 52/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix comunicar a la persona reclamant la informació que sol·licita, relativa als accessos a la seva història clínica, inclosa la identitat dels professionals, rang i categoria professional, que hi han accedit.
14/03/2024
Total de pàgines: 392