S'han trobat 3.913 resultats
Cessió de dades del personal d'universitats als representants sindicals
CNS 5/2004
El comitè d’empresa i els delegats de personal tenen reconeguts determinats drets d’accés a informació dels treballadors, extensius als representants sindicals en virtut de la Llei de llibertat sindical. La normativa preveu la cessió de les dades que consten a les còpies bàsiques dels contractes i, en general, les dades dels treballadors únicament podran destinar-se al compliment de les funcions per les quals la normativa n’ha autoritzat la cessió. El destí de les dades a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o el consentiment de l’afectat.
01/01/2004
Cessió de dades salarials dels treballadors als representants sindicals
CNS 6/2004
El comitè d’empresa i els delegats de personal tenen reconeguts determinats drets d’accés a informació dels treballadors, drets que s’entenen extensius als representants sindicals en virtut de la Llei de llibertat sindical. La normativa conté una previsió legal respecte a la cessió de les dades que consten a les còpies bàsiques dels contractes i, en general, les dades dels treballadors únicament podran destinar-se al compliment de les funcions per les quals la normativa n’ha autoritzat la cessió. El destí de les dades a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o el consentiment de l’afectat.
01/01/2004
Cessió de dades del professorat de les universitats catalanes
CNS 7/2004
Es planteja si és possible la comunicació dels resultats del procés d’avaluació del professorat de les universitats a d'altres universitats. Es conclou que la cessió no està emparada en cap del supòsits legalment previstos per la normativa vigent com a excepcions a la regla general del consentiment de l’afectat. En cas que sigui necessari destinar les dades personals a una finalitat diferent es requerirà autorització per una norma amb rang de llei o el consentiment del titular.
01/01/2004
Instal·lació de dispositius de videovigilància en una residència d'estudiants
CNS 8/2004
Atès que la imatge d’una persona física és dada personal, el tractament d’imatges i sons obtinguts mitjançant la utilització de videocàmeres està sotmès a la legislació de protecció de dades personals. La instal.lació de videocàmeres per les forces i cossos de seguretat es regeix per les seves disposicions específiques, i pel que preveu la legislació de protecció de dades. La legitimació d’aquests dispositius es determinarà, entre d’altres, a partir dels principis de proporcionalitat, idoneïtat i d’informació als interessats.
01/01/2004
Inscripció de fitxers de centres sanitaris als Registres de Protecció de Dades
CNS 9/2004
Es planteja si les entitats de dret públic han d’inscriure els seus fitxers en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya i, alhora, en el Registre General de Protecció de Dades de l’Agència Espanyola. Es conclou que no és necessària la doble inscripció; si aquestes entitats estan compreses dins l’àmbit d’actuació de l’Agència Catalana, cal que la inscripció es realitzi en el seu Registre. En la mesura que al Registre General de Protecció de Dades li correspon vetllar per la publicitat de l’existència dels fitxers, li seran trameses les inscripcions que realitzi l'Agència Catalana.
01/01/2004
Cancel·lació de dades personals i deure de conservació
CNS 10/2004
Es planteja un possible conflicte entre el dret de cancel·lació de les dades personals i allò establert a la legislació d'arxius i documents públics. El dret de cancel·lació en tractaments que realitzen les administracions públiques resta limitat pel deure de conservació. Cal valorar, en cada cas, si es pot atendre aquest dret o bé ponderar la presència d'un interès rellevant per donar compliment a la cancel·lació de dades. La legislació catalana preveu els procediments de selecció d'informació, també de caràcter personal, per a la seva conservació.
01/01/2004
Comunicació de dades tributàries a un òrgan competent en matèria de disciplina de mercat
CNS 11/2004
Possible contradicció entre la llei tributària i la llei sobre disciplina del mercat i defensa dels consumidors i dels usuaris. Per conciliar-les cal tenir present que la cessió de dades és una actuació que limita l’exercici d’un dret fonamental i per tant, s’ha d’analitzar de forma restrictiva i ponderant adequadament els interessos que la justifiquen. Es conclou que l'accés a informació tributària ha de tenir caràcter subsidiari i només produir-se a falta d’altres formes d’obtenció de la informació necessària.
01/01/2004
Comunicació de dades del padró per a estudis genealògics
CNS 12/2004
El padró és la base de dades personals en què s’han d’inscriure totes les persones residents en un municipi i, com a tal, li és d’aplicació la Llei de protecció de dades. L’accés sol·licitat fa referència a informació objecte de preservació als efectes del disposat a la Llei d’arxius i documents. D’altra banda, s'admet el tractament de dades personals per a finalitats posteriors de caràcter històric, estadístic o científic, si no són incompatibles amb les finalitats originàries. L’accés estarà legitimat si l’òrgan responsable de la custòdia dels documents constata el compliment dels requisits que la legislació sectorial preveu per accedir-hi.
01/01/2004
Comunicació de dades personals aportades en un procediment de licitació
CNS 13/2004
La comunicació d’informació relativa a dades personals aportades pels licitadors en un concurs públic es considera cessió d’acord amb la legislació de protecció de dades. La normativa sectorial en contractació pública preveu uns drets d’informació a favor dels licitadors que podrien emparar aquesta comunicació. Correspon a l’òrgan de contractació decidir quines dades concretes han de ser cedides a la resta de licitadors que ho sol·licitin, atès que la condició d’interessat pot determinar l’habilitació per conèixer aquesta informació en determinats supòsits.
01/01/2004
Cessió dels documents de cotització dels treballadors al delegat sindical
CNS 14/2004
Es planteja si la cessió dels documents de cotització a un delegat sindical és adequada d’acord al que disposa la llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social. La cessió és pertinent si s’ajusta a la finalitat de complir amb la tasca de vigilància del compliment de les normes vigents en matèria de Seguretat Social per part de l’administració, d’acord a les previsions de l’Estatut dels Treballadors. Si les dades es destinen a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o haurà de ser consentida per l’interessat. A més, els representants resten sotmesos al deure de secret.
01/01/2004
Total de pàgines: 392